بـــا آگاهی و هدفمند حرکت کنید
موسسه آموزشی و پژوهشی دانش پژوهان ضحی
تعميرات كامپيوتر،پرينتر،اسكنر،فكس،تدریس علوم کامپیوتر و روانشناسی و جامعه شناسی و بینش و تاریخ و ادبیات و مشاوره درسی و برنامه ریزی درسی در تمام مقاطع تحصیلی
نگارش در تاريخ پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:, توسط hassan

 نوشته شده توسط User1 در 06 مهر 1391. نوشته شده در مقالات مشاوره ای
بـــا آگاهی و هدفمند حرکت کنید
 
دکتر مهدی شاه‌نظری / روانشناس

اگر می‌خواهید گام بردارید، ابتدا مسیر را مشخص کنید و مسیر شما مشخص نخواهد شد، مگر آنکه مقصد مشخص باشد. زندگی نیز بدین گونه است که تا انسان مقصد و هدف را مشخص نکرده باشد، مسیر زندگی و فعالیت‌هایش بی‌ثمر است. در بهترین حالت، مانند این است که بر روی یک دایره حرکت می‌کند و پس از پیمودن راه و سختی‌های زیادی، دوباره در جای اول خود است. به همین علت است که بسیاری از افراد پس از گذراندن چندین سال از زندگی‌شان در فرا‌گرفتن یک رشته‌ی تحصیلی و یا یک حرفه احساس می‌کنند، راه را اشتباهی آمده‌اند و از موقعیت خود راضی نیستند ودست به تغییر رشته یا حرفه‌ی خود می‌زنند، در حالی که اگر از ابتدا هدف و مقصد را صحیح انتخاب می‌کردند، عمرشان بیهوده نمی‌گذشت. هدف‌های ما بر دو نوعند:
 
1) اهداف کوتاه‌مدت

 2) اهداف ‌بلند‌مدت
 
 باید در انتخاب هر کدام از آن‌ها دقت داشته باشیم و خود را جایی تصور کنیم که این اهداف را به دست آورده‌ایم و از خود بپرسیم: آیا آن همان چیزی است که من از زندگی می‌خواستم؟ اگر به این احساس رسیدید، در این موقع است که هدف مناسب را یافته‌اید و باید برای آن تلاش کنید. این را بدانید که اهداف بزرگ و بلند‌مدت، تلاش بسیار می‌طلبند و تلاش بسیار، انگیزه‌های قوی می‌خواهد. بدون انگیزه، انسان در نیمه‌ی مسیر دلسرد می‌شود، پس انگیزه‌های خود را بشناسید. در آینده در مورد روش‌های دقیق ترسیم اهداف، انگیزه و راه‌های ایجاد آن، صحبت خواهیم کرد.

تلفن:۰۹۱۲۲۰۴۷۸۶۴-۴۴۲۳۰۴۶۷

gmail:dpz1354@gmail.com

Email:hassangolestanni95@yahoo.com


 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: